Dolar : Alış : 7.3797 / Satış : 7.3930
Euro : Alış : 8.9778 / Satış : 8.9939
HAVA DURUMU
hava durumu

sakarya20°CRüzgarlı

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 34 Kategoride 11126 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Her yerde bir fotoğraf vardır ve onu bulmak fotoğrafçının işidir

04 Ağustos 2016 - 2 views kez okunmuş
Ana Sayfa » ana manset»Her yerde bir fotoğraf vardır ve onu bulmak fotoğrafçının işidir
Her yerde bir fotoğraf vardır ve onu bulmak fotoğrafçının işidir

 Habervole Güneydoğu Temsilcisi Murat DEMİRKAN Şanlıurfa Eyyübiye İlçesi  Eyübiye  Caddesi Polis Karakolu Karşısında Fotoğrafcılıkla faaliyet  gösteren Halil Güger  ile  fotografçılığın  dünü  bugünü  yarınını  konuştu

Vernon Trent “Amatörler ekipmanı, profesyoneller zamanı, ustalar ışığı düşünür”

Irving Penn“İyi bir fotoğraf, bir hakikati anlatan, ruha dokunan, ve izleyiciyi bunu gördüğü için farklı kılan fotoğraftır; yani tek kelimeyle, etkilidir”

Henri Cartier-Bresson“İlk 10,000 fotoğrafınız, en kötü fotoğraflarınızdır”

Arnold Newman“Her yerde bir fotoğraf vardır ve onu bulmak fotoğrafçının işidir.

Bir çok fotoğrafçı, daha iyi bir kamera aldıklarında daha iyi fotoğraflar çekeceklerini düşünürler. Daha iyi bir kamera, kalbinde ya da kafanda birşey yoksa, senin için birşey yapamaz.

Jim Richardson”Eğer daha iyi bir fotoğrafçı olmak istiyorsan, daha ilgi çekici şeylerin önünde durmalısın”

Halil Güger  Fotoğraf Sanatı. Cumhuriyet döneminde sanatın her dalında yaşanan yenilikler fotoğrafçılık alanında da etkili olmuştur. Nitekim bu alanda Batı’daki her türlü yeni teknik ülkeye getirilmiş, basında fotoğraf kullanılmaya başlanmıştır
Fotoğraf Sanatı. Cumhuriyet döneminde sanatın her dalında yaşanan yenilikler fotoğrafçılık alanında da etkili olmuştur. Nitekim bu alanda Batı’daki her türlü yeni teknik ülkeye getirilmiş, basında fotoğraf kullanılmaya başlanmıştır. Fotoğraf sanatçısı stüdyodan dışarı çıkarak; ülkenin yaşamını, insanını, doğasını, tarihini görüntülemeye başlamıştır. İlk fotoğraf yarışması 1932’de düzenlenmiştir. Aynı dönemlerde okullara fotoğrafçılık dersleri konulmuştur.

Cemal Işıksel, Nurettin Erkılıç, Selahattin Giz, Limasollu Naci, Şinasi Barutçu, İhsan Erkılıç, Baha Gelenbevi, Cumhuriyet döneminin ilk önemli fotoğrafçılarıdır. Çağdaş Türk fotoğrafçılığında gerçek anlamda sanatsal nitelikteki çalışmaların ilk tohumlarını ise 1950’li yıllarda yetişen sanatçı kuşağı atmıştır. Bu kuşağın en önemli sanatçılarından biri Ara Güler’dir. Yöresel olaylara çağdaş bir bakış açısı ve usta bir yorumla yaklaşan Ara Güler, bu özgün tavrıyla yalnızca yurtiçinde değil, yurtdışında da büyük bir sanatçı olarak kabul görmüştür.

Fotoğrafçılık, kamerayla ışığı hassas bir yüzey üzerine kaydederek görüntü oluşturma işidir. İşlevsel uygulamaları nedeniyle bir zanaat olduğu gibi, estetik yönüyle bir sanat olarak kabul edilir. Teknik olarak lensler, bir pozlamada ışığa duyarlı yüzeye  yansıyan veya yayılan ışığa odaklanmak için kullanılırlar. Bir elektronik görüntü sensöründe fotoğraf, her bir piksele elektrik yüklenmesi ve elektronik olarak bu fotoğrafın işlenmesi sonucu oluşur.

ducerfoto1 ducerfoto2 ducerfoto3 ducerfoto4 ducerfoto5

Bildiğimiz kadarıyla Mart 14 1839’da Sir John Herschel Royal Society of London’da bir dersinde fotoğrafçılık  kelimesini dünyaya tanıtmıştır. Ancak aynı senenin 25 Şubat’ında Vossische Zeitung adında bir gazetede Johann von Maedler bu kelimeyi kullanmıştır. Fotoğrafçılık kelimesi Yunanca’dan gelmektedir;

Fotoğrafçılık birkaç teknik buluşun bir araya gelmesi sonucu oluşmuştur. İlk fotoğraflar yapılmadan uzun zaman önce Çinli filozof Mo Di ve Yunan matematikçiler Aristoteles ve Öklid M.Ö. 5. ve 4. yüzyıllarda bir iğne deliği kamerasından bahsetmişlerdir. MS 2. yüzyılda Bizanslı matematikçi Anthemius deneylerinde bir tür karanlık oda kullanmıştır. Ünlü optik bilimcisi İbn-i Heysem’in (965-1040) karanlık odalar ve iğne deliği kamerası hakkında araştırmaları vardır. Albertus Magnus (1193-1280) gümüş nitratı (AgNO3) keşfetti ve Georges Fabricius (1516-1571) gümüş klorürü (AgCl) keşfetti. Wilhelm Homberg 1694 yılında bazı kimyasalları ışığın nasıl kararttığını (fotokimyasal etki) açıklamıştır. Fransız yazar Tiphaigne de la Roche’nin 1760 senesinde yayınlanan Giphantie adlı romanında fotoğrafçılığın ne anlama geldiği hakkında önemli yorumlar yapmıştır.

19. yüzyılın ilk on senesinde icat edilen fotoğrafın (kamera yolu ile) resim ve heykel gibi geleneksel sanatlardan daha fazla bilgi ve ayrıntı yakaladığı görülmüştür. 1820 senesinde kimyasal fotoğrafçılığın keşfedilmesi modern fotoğrafçılığın önemli dönüm noktalarında biri olmuştur. İlk kalıcı iz bırakan fotoğraf (photoetching) Fransız mucit Nicéphore Niépce tarafından 1822 senesinde üretilmiştir. Ancak Niepce fotoğrafı çoğaltmak isterken maalesef tahrip etmiştir. 1825 senesinde ise Niepce yeniden başarılı olmuştur. İlk kalıcı doğa fotoğrafını  karanlık oda ile 1826 senesinde yapmıştır. Ancak fotoğraları çok uzun sürede çekim yapabildiği için (8 saat) yeni sistemler üzerinde çalışmıştır. Louis Daguerre ile birlikte, 1816’da Johann Heinrich Schultz tarafından keşfedilen gümüş ve kireç karışımlarının ışığa maruz kaldığında kararmasının sonucu olarak gümüş bileşimlerle çalışmışlardır. Niépce 1833 yılında öldü, fakat Daguerre çalışmalarına devam etti. Daguerre 1838’de, Paris sokaklarının dagerreyotipisini çekerken bir yaya ayakkabısını boyatıyordu (pozlamada görülebilecek kadar uzun bir süre-birkaç dakika) ve bu fotoğraf dünyanın ilk insan fotoğrafı olarak kabul edilmiştir.En sonunda Fransa 1839 yılında Daguerre’nin buluşunu tüm dünyaya Fransa’nın hediyesi olarak tanıtma sözü karşılığında (ki bunu gerçekleştirmiştir) Daguerre ‘ye emekli aylığı ödemeyi kabul etmiştir.

Bu arada, Hercules Floransa ve İngiliz mucit William Fox Talbot zaten 1832 yılında Brazilya’da Photographie olarak adlandırdığı çok benzer bir işlemle daha önceden gümüş işleme resmi düzeltebilmişlerdir ancak bunu gizli tutmuşlardır. Talbot, Louis Daguerre’nin icadını duyduktan sonra insanların kolayca portre fotoğraflar çektirebilmeleri için kendi işlemini saflaştırmıştır.

1840’ta Talbot negatif görüntüler oluşturan kalotip işlemini icat etmiştir. Talbot’un 1835 basımlı “Oriel window in Lacock Abbey” adlı fotoğrafı bilinen en eski negatiftir. John Herschel’in birçok yeni yönteme önemli katkıları olmuştur. Herschel cyanotype işlemini icat etmiştir, bugünkü ozalit (mavi baskı). Herschel fotoğrafçılık,pozitif,negatif gibi terimleri kullanan ilk kişidir.

19. yüzyıl boyunca fotoğrafik cam levhalar ve baskı alanında birçok gelişmeler yaşanmıştır. 1884 senesinde George Eastman fotoğrafik levhaların yerini alacak olan film’i icat etmiştir. 1908 senesinde Gabriel Lippmann, Lippmann levhası olarak da bilinen girişim fenomenine dayalı ışığın fotoğrafik olarak yeniden çoğalması metoduyla fizik alanında Nobel Ödülü’nü kazanmıştır.

Siyah-Beyaz

Tüm fotoğraflar aslında monokromdu yani siyah-beyazdı. Renkli film kullanılabilir hale getirildiği zaman dahi siyah-beyaz filmler hem düşük maliyeti hem de fotoğraflar “klasik” görünüm verdiği için uzun seneler renkli filmlere karşı baskınlığını korumuştur. Şunu da belirtmek lazım ki tüm siyah beyaz resimler sadece siyah ve beyaz değildir,işlemelere bağlı olarak başka renkler de barındırırlar. Bazı tam renkli dijital fotoğraflar çeşitli teknikler kullanıp işleyerek siyah-beyaz hale getirilebilir. Hatta bazı üretici firmalar sadece monokrom fotoğraf çekebilen dijital makineler üretmiştir.

Renkli

Renkli Fotoğraf 19. yüzyılın ortalarından itibaren icat edilmiş ve geliştirilmiştir. Renkli fotoğraflar üzerinde yapılan ilk deneyler son derece uzun pozlamalar gerektirmiş (saatler hatta bazen günler) ve beyaz ışığa maruz kalan renkli fotoğraflar kısa sürede solmuştur.

İlk kalıcı renkli fotoğraf, fizikçi James Clerk Maxwell’in üç renk ayrımı ilkesine dayanarak 1861 senesinde çekilmiştir.

Dijital Fotoğrafçılık

İlk dijital fotoğraf makinesi 1975 yılında Kodak’ta mühendis olarak çalışan Steven Sasson ve bir grup teknisyen tarafından yapıldı.Kitlesel pazara sunulan ilk renkli dijital fotoğraf makinesi ise 1994 yılında Apple tarafından ABD’de piyasaya sürüldü.

Kamera görüntüyü oluşturan cihazdır ve fotoğraf filmi ya da elektronik sensör algılayıcı ortamdır. Fotoğrafçılar kamerayı ve lensi kontrol ederek, ışık kaydeden maddeye gerekli ışığı pozlayarak “gizli resim” (filmde) veya “raw” (dijital makinelerde) dosyalarının bazı işlemler sonucu oluşmasını sağlarlar. Dijital kameralar ışığa duyarlı elektronik görüntü sensörü kullanır.

FOTO1

KADINLARIMIZ1kırsehir1

YORUMLAR

İlgili Terimler :

BENZER HABERLER

KÖŞE YAZARLARI

Tüm Yazarlar