Dolar : Alış : 7.6251 / Satış : 7.6389
HAVA DURUMU
hava durumu

sakarya30°CParçalı Bulutlu

- Hoşgeldiniz - Sitemizde 31 Kategoride 10612 İçerik Bulunuyor.

SON DAKİKA

Karasu’da Mavi’nin ve Yeşil’in Dansı

18 Eylül 2016 - 580 kez okunmuş
Ana Sayfa » ana manset»Karasu’da Mavi’nin ve Yeşil’in Dansı

Karasu’da Mavinin Ve Yeşilin Dansı

Gezi: Nurettin Eryılmaz

Birkaç Hafta Önce Sakarya’nın Şirin İlçelerinden Bir Olan Karasu’ya Yolum Düştü. Kuzey Terminali’nden Otobüse Binerek İlçeye Doğru Yola Çıktım. Yarım Saatlik Yolcuk Sonunda Karasu’ya Vardım.

İlçeye Varır Varmaz Çok Yakından Tanıdığım Bir İsim Olan Karasu Belediye Başkanı Mehmet İspiroğlu’nu Aradım. ‘Müsaitseniz Çay İçmeye Geleceğim” Dedim. Adapazarı’nda Toplantıda Olduğunu Ama Bana Mutlaka Vakit Ayıracağını Söyledi İspiroğlu. Beni Belediye’nin Basın Müdürü Mehmet Ege’ye Yönlendirdi. Karasu Belediyesi’ne Vardığımda Mehmet Ege Beni Kapıda Karşıladı. Başkan, Geleceğimi Önceden Haber Vermişti Belli Ki!

Mehmet Ege İle Bir Süre Makamında Sohbet Ettik. Çaylarımızı Yudumlarken Belediyenin Çalışmalarını Konuştuk. İspiroğlu, Bana İlçeyi Gezdirmesi İçin Ege’ye Talimat Vermiş. Mavi Bayrak Alan Karasu Sahili’ni Özellikle Gezdirmesini Tembihlemiş. Biz De Çaylarımızı İçtikten Sonra Hemen Yola Koyulduk. Sahile Doğru Arabayla Yol Almaya Başladık.

İlçe Merkezinde Değişimi Hemen Fark Etim. Eskiden Orta Kaldırım Yüksek Ve Görsel Rahtsızlık Veriyordu. Yapılan Yeni Düzenleme İle Bu Sorun Ortadan Kaldırılmış. Yol Üzerindeki Aydınlatma Direkleri Yenilenmiş. Bu Değişim Şehir Merkezine Güzellik Katmış.

rokettube

Kısa Süren Yolculuğumuzun Ardından Mavi Bayraklı Sahile Vardık. Basın Müdürü Mehmet Ege, Bir Turist Rehberinin Ustalığıyla Sahildeki Değişimi Ve İlçedeki Diğer Yatırımları Anlatmaya Başladı.

Sahilde 7’den 70’e Herkes Düşünülmüş. Çocuklar İçin Oyun Alanları, Sanatsal Gösterimler İçin Ayrılmış Geni Alan, Engellilerin Denize Kolaylıkla Ulaşabilmesi İçin İnşa Edilmiş Ahşap Yollar, Oturma Alanları, Modern  Tesisler Kısacası Ne Ararsanız Var! Yaz Aylarında Tatil İçin Gelen Turistlerin Her İhtiyacı Düşünülmüş. Kumsalda Voleybol Ve Futbol Oynamak İsteyenler İçin De Sahalar Yapılmış. Her Şey Çok Güzel!

Tüm Bunları Hayranlıkla İzlerken Aklıma İlçenin 1980’li Yıllardaki Hali Geldi.  O Yıllarda Sahil Bandında Belediye Plajı Olarak Anılan Alanda Yüzün Üzerinde Prefabrik Konut Vardı. Burada, Sahile Sıfır Özsu Tesisleri Ve Valilik Konutu Bulunuyordu. Bürokratlar Ve Önemli Kişiler Bu Tesislerde Tatil Yapıyordu. Oluşan Yapı Kirliliği Nedeniyle O Dönemde Sahil Yolundan Mavi Karadeniz’i Görmek Mümkün Değildi.

Altı Yedi Yıl Önce İse Sahilde Bulunan Birçok Ev Karadeniz’in Hırçın Dalgaları İle Yıkılmıştı. Ardından Karasu Belediye Başkanlığı’na Seçilerek Göreve Gelen Mehmet İspiroğlu, Sahildeki Bu Görüntü Kirliliğine Karşı Harekete Geçti. Sahil Tamamen Temizlenerek Mavi Bayrak Almaya Hak Kazanacak Bir Standarda Kavuşturuldu.

O Dönemde Kumsal Neredeyse Yok Olmuştu.  Şimdi İse Her Şey Yerli Yerine Oturmuş. Parklarıyla, Kumsalıyla Ve Tesisleriyle Tam Bir Turizm Bölgesi Olmuş Burası. Karadeniz’in En Nadide Kumsallarından Birine Sahip Olan İlçe Bu Nedenle Her Yıl On Binlerce Turistin Akınına Uğruyor. İlçeye Olan İlgi Her Geçen Yıl Daha Da Artıyor. Ben, Mavi Bayraklı Sahillerin Önümüzdeki Yıllarda Daha Da Canlanmasını Bekliyorum.

Karasu Belediyesi Basın Müdürü Mehmet Ege’yle Gerçekleştirdiğimiz Bu Sahil Turunun Ardından Yeni Mahalle’ye Doğru Yola Koyulduk. Limanın Yakınlarından Geçerken Eskiden Bomboş Olarak Hatırladığım Arazilere Lüks Sitelerin İnşa Edildiğini Gördüm. Neredeyse Her Yer Konutla Dolmuş. Karasu’daki Potansiyelin Keşfedilmesiyle Yatırımlar Arttıkça Artmış. Tüm Bu Yatırımlar Hem İlçe Hem De Sakarya Ekonomisi İçin Çok Sevindirici.

Bu İzlenimlerle Sakarya Nehri’nin Karadeniz’e Döküldüğü Noktada Yer Alan Yeni Mahalle’ye Giriş Yaptık. Yol Boyunca Gördüğümüz Yapılaşma Yeni Mahalle’de De Kendisini Göstermiş. Mahalleye Birçok Lüks Konut Yapılmış.

Mehmet Ege’yle Karasu Turumuza Yeni Mahalle Sahilini Dolaşarak Devam Ettik. Çınar Altında Çay İçenler, Yemek Yiyenler, Koyu Bir Sohbete Dalmış Mutlu İnsanlarla Karşılaştık. Mahallede Bulunan Restoranlarda Akşam İçin Hummalı Hazırlıklar Yapılıyordu.

Karadeniz’in Hırçın Dalgaları Sahile Vururken Tur Tekneleri De Harıl Harıl İşliyordu. Mahalledeki  Bu Tatlı Telaşı Mehmet Ege İle Bir Süre İzledik.  Ege, Turizmdeki Bu Canlılığın Her Yıl Daha Da Arttığı Bilgisini Verdi.

Karasu’da Gezecek Çok Yer Vardı. Ama Hava Sıcak Olduğu İçin Biz Kısa Sürede Yorulmuştuk. Saatler Süren Gezinin Ardından Belediye Başkanı Mehmet İspiroğlu’nu Hatırladık. Hemen Telefon Ettik. Başkan, Adapazarı’ndaki İşinin Uzadığını Ve Belirterek Özür Diledi. Başka Bir Gün İçin Bana Eşlik Etmeye Söz Verdi.

Mehmet Ege’ye Teşekkür Edip İlçeden Ayrılmaya Hazırlanırken Cep Telefonum Çalmaya Başladı. Arayan Can Dostum Prof. Dr. Ali Türkmenoğlu’ydu. Karasu’da Olduğumu Söyledim, O Da Karasu’ya Doğru Geldiğini Belirterek, ’45 Dakika Sonra Merkezde Buluşalım’ Dedi. Belediye Parkı’nda Buluşup Bir Süre Sohbet Ettik. Karasu’daki İzlenimlerimi Kendisiyle De Paylaştım. Çay Ve Sohbet Eşliğinde Karasu’da Güneşi Batırdık.